![](/files/2024/12/popi-image-12166.jpg)
Online marketing biedt lokale ondernemers nieuwe kansen
Hulp van een marketing bureau uit Den Haag of bijvoorbeeld Rotterdam is niet uitsluitend interessant voor grote bedrijven of partijen in het MKB. Ook kleinere, regionale ondernemers hebben baat bij het toepassen van verschillende vormen van online marketing. Zelf hebben ze daar doorgaans de tijd niet voor, waarmee de hulp van een marketing bureau al snel een goede optie wordt.
In de afgelopen jaren is online marketing steeds relevanter geworden voor ondernemers. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat consumenten hun aankopen vaker online doen. Het gaat hierbij niet langer alleen om cadeaus, elektronica en kleding. Ook maaltijden, de boodschappen en zelfs planten voor in de tuin worden via een webshop besteld. Online shoppen biedt de consument tal van voordelen. Het helpt hen de goedkoopste aanbieder te vinden, biedt veel comfort en maakt dat producten snel in huis zijn.
Spreek een brede doelgroep aan met online marketing
Lokale ondernemers kiezen voor de hulp van een online marketing bureau om een bredere doelgroep aan te kunnen spreken. Door ook naar potentiële klanten buiten de eigen regio te kijken, hebben zij de mogelijkheid hun omzet te verhogen. Bij het benaderen van de doelgroep hebben ze de keuze uit verschillende vormen van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan een bekend voorbeeld als zoekmachine optimalisatie. Daarnaast zijn activiteiten op sociale media en bijvoorbeeld het periodiek versturen van een nieuwsbrief interessant. Het helpt nieuwe klanten te werven en tegelijkertijd de bestaande klantenkring te behouden. Zij worden met een nieuwsbrief of berichten op sociale media regelmatig herinnerd aan de producten en diensten die jouw organisatie hen biedt.
Hoewel online marketing steeds populairder wordt, blijven zeker lokale ondernemers vasthouden aan offline marketing. De combinatie van allebei vormt de beste keuze. Zo spreekt men zowel de lokale doelgroep als mensen buiten de eigen regio aan.
Zelf aan de slag gaan met online marketing blijkt lastig te zijn
Dat veel lokale ondernemers hulp inroepen bij het toepassen van online marketing hangt samen met de uitdagingen die dit met zich meebrengt. Alleen zoekmachine optimalisatie bestaat al uit drie, vier of misschien zelfs vijf elementen. Denk aan het optimaliseren van content op een website, het uitvoeren van een technische optimalisatie daarvan, het inzetten op een uitgebreid linkprofiel, enzovoorts. Marketing bureaus hebben de kennis en kunde in huis om ondernemers hierbij te helpen. Dat levert sneller resultaat op, wat direct bijdraagt aan het terugverdienen van de gedane investering.
In de afgelopen jaren is online marketing steeds relevanter geworden voor ondernemers. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat consumenten hun aankopen vaker online doen. Het gaat hierbij niet langer alleen om cadeaus, elektronica en kleding. Ook maaltijden, de boodschappen en zelfs planten voor in de tuin worden via een webshop besteld. Online shoppen biedt de consument tal van voordelen. Het helpt hen de goedkoopste aanbieder te vinden, biedt veel comfort en maakt dat producten snel in huis zijn.
Spreek een brede doelgroep aan met online marketing
Lokale ondernemers kiezen voor de hulp van een online marketing bureau om een bredere doelgroep aan te kunnen spreken. Door ook naar potentiële klanten buiten de eigen regio te kijken, hebben zij de mogelijkheid hun omzet te verhogen. Bij het benaderen van de doelgroep hebben ze de keuze uit verschillende vormen van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan een bekend voorbeeld als zoekmachine optimalisatie. Daarnaast zijn activiteiten op sociale media en bijvoorbeeld het periodiek versturen van een nieuwsbrief interessant. Het helpt nieuwe klanten te werven en tegelijkertijd de bestaande klantenkring te behouden. Zij worden met een nieuwsbrief of berichten op sociale media regelmatig herinnerd aan de producten en diensten die jouw organisatie hen biedt.
Hoewel online marketing steeds populairder wordt, blijven zeker lokale ondernemers vasthouden aan offline marketing. De combinatie van allebei vormt de beste keuze. Zo spreekt men zowel de lokale doelgroep als mensen buiten de eigen regio aan.
Zelf aan de slag gaan met online marketing blijkt lastig te zijn
Dat veel lokale ondernemers hulp inroepen bij het toepassen van online marketing hangt samen met de uitdagingen die dit met zich meebrengt. Alleen zoekmachine optimalisatie bestaat al uit drie, vier of misschien zelfs vijf elementen. Denk aan het optimaliseren van content op een website, het uitvoeren van een technische optimalisatie daarvan, het inzetten op een uitgebreid linkprofiel, enzovoorts. Marketing bureaus hebben de kennis en kunde in huis om ondernemers hierbij te helpen. Dat levert sneller resultaat op, wat direct bijdraagt aan het terugverdienen van de gedane investering.